Så handlar du

Välj den vara du vill köpa, fyll i antal (om så finns) och klicka på ”Lägg i varukorg”. När som helst under beställningens gång kan du se vad som finns i korgen genom att klicka på ”Visa varukorg”. Därifrån kan du hantera dina produkter eller tömma varukorgen. ”Gå till kassan” när du är nöjd med din beställning. För att handla hos oss behöver du inte vara registrerad kund. Följ instruktionerna och skicka sedan iväg ordern. Vi reserverar oss för eventuella slutförsäljningar. Observera att vi inte ger någon garanti för att bilderna i butiken visar varans exakta utseende. Genomförd beställning innebär att du godkänner våra köpvillkor och samtycker till att namn och adress registreras i vårt kundregister. För att makulera en order kontaktar ni oss snarast möjligt.

Du som konsument sluter ett köpeavtal med:

Provsvaret.se

E-post: info@provsvaret.se

Organisationsnummer: 969784-7987

Bekräftelse, upprättande avtal om köp

Genom att du godkänner dessa köpvillkor och din beställning uppstår ett bindande avtal. Vid mottagen beställning skickas automatiskt en beställningsbekräftelse till din e-postadress som du angivit under din beställning. Har du ej fått någon orderbekräftelse inom 24 timmar, vänligen kontakta kundtjänst. Provsvaret.se reserverar sig från leverans i de fall lagersaldo varit felaktigt vid tidpunkten för din beställning. Kan inteProvsvaret.se leverera enligt din beställningsbekräftelse kommer du kontaktas och ges möjlighet att annullera din order eller få erbjudande om ersättningsvara. Provsvaret.se ingår inte avtal med minderåriga (under 18 år) utan målsmans godkännande.

Priser

Samtliga priser i butiken anges i svenska kronor och inkluderar moms. Frakt tillkommer. Vi förbehåller oss rätten att ändra priserna i e-butiken utan föregående avisering.

Fraktkostnad

  • Vi tar endast ut en expeditionsavgift på 18 kr
  • Större beställningar rekommenderar vi att skicka till postombud 99 kr.

Betalningsalternativ

  • Fakturabetalning (Payson Checkout)
  • Kortbetalning (Payson Checkout)
  • Direktbetalning (via bank, Payson Checkout)
  • Delbetalning (Payson Checkout)

Betalning via Payson Checkout & BankId

I samarbete med Payson erbjuder vi kortbetalning, fakturabetalning, delbetalning samt direktbetalning. Fakturor skickas ut via e-post i samband med att ordern skickas från oss. Fakturan har en förfallotid på 14 dagar. Mer information och fullständiga villkor om Payson betalsätt hittar du hos Payson.

Leverans

  • Varorna skickas vanligtvis med Posten, eller vid större leveranser (DHL) . Normal leveranstid är 1-2 Arbetsdagar från det att ordern är mottagen och bekräftad. Hämtas ut på närmaste ombud vid större leveranser.

En orderbekräftelse skickas efter beställning till din e-postadress. Har du beställt en vara som för tillfället inte finns i lager får du besked om detta. Du har då naturligtvis rätt att häva köpet eller välja senare leverans. Vi reserverar oss för eventuella slutförsäljningar.

Ej utlösta paket

  • Paketet ligger på utlämningsstället under två veckor. Skulle paketet inte hämtas, så returneras varorna till oss. För alla paket som inte löses ut förbehåller vi oss rätten att debitera kostnader för returfrakt, expeditionsavgift och hanteringsavgift, för närvarande 150 SEK.

Sekretess

Provsvaret.se tar ansvar för alla personuppgifter som du lämnar till oss när du registrerar dig som kund. Uppgifterna används för att vi ska kunna administrera dina inköp och i marknadsföringssyfte. Ingen obehörig har tillgång till vårt kundregister och uppgifterna lämnas inte ut till tredje part. Du har rätt att kostnadsfritt en gång per år begära information om hur dina personuppgifter används. Begäran skickas till info@provsvaret.se

Provsvaret.se tar inte ansvar för lösenord som hamnat i orätta händer. Eventuella falska beställningar och bedrägeriförsök polisanmäls. Vi kommer vid dessa tillfällen bistå Polisen i utredningsarbetet med nödvändig information.

Force majeure

Vi anser oss befriade från förpliktelsen att fullgöra nämnda avtal i händelse av naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighetsbeslut, uteblivna leveranser från underleverantörer samt jämförbara händelser utanför vår kontroll vilka ej skäligen kunnat förutses eller undvikas.

Kundservice

Vid eventuella frågor eller för mer information, kontakta:
E-post: info@provsvaret.se

Transportskador

Vi på Provsvaret.se tar ansvar för varor som har skadats under transporten.  Om du upptäcker att varan är skadad i transporten eller på något annat sätt så måste du kontakta oss inom en rimlig tid, dock inom 2 veckor. Upptäcker du att varan är skadad på något sätt så kontakta vår kundservice omgående.
Vi står EJ för borttappade varor via posten.

Byte och returer

 

Är du inte nöjd med något du beställt har du 14 dagars ångerrätt efter det att du mottagit varan, förutsatt att varan inte varit använd alltså öppnade förpackningar godtas ej. Ångerrätt gäller allt i butiken. Du står själv för returportot när du skickar tillbaka en vara.

Reklamation

 

Om en vara är felaktig eller felexpedierad ska du så snart som möjligt kontakta info@provsvaret.se och ange felet, så får du information om hur du ska gå tillväga.
Vi står för kostnaden vid dessa returer. Transportskada ska anmälas till utlämningsstället så snart skadan upptäcks.

Övrigt

 

Vi står inte för borttappade via posten. Vi tar EJ emot returer på förpackningar där plombering är bruten. Vid eventuell tvist kommer Provsvaret.se att följa Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer och svensk lag. Alla köp sker utan produktansvar från provsvaret.se, Läs & följ  bruksanvisning. Vid eventuell tvist kommer Provsvaret.se att följa Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer och svensk lag.